Všeobecné obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky pre vykonávanie činnosti servisu motorových vozidiel

 
 

I. Úvodné ustanovenia

 
1.1. Tieto všeobecné obchodné podmienky pre vykonávanie činnosti servisu motorových vozidiel (ďalej aj ako „VOP“) upravujú práva a povinnosti v právnych vzťahoch, ktoré vznikajú medzi spoločnosťou T A N E X , spol. s r.o., IČO: 18 048 871, so sídlom Nitrianska 25, 917 00 Trnava, zapísanou v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, Oddiel: Sro, Vložka č.: 382/T, ako zhotoviteľom (ďalej aj ako „zhotoviteľ“ alebo „TANEX“) a jej klientmi/zákazníkmi, ktorými sú objednávatelia servisných služieb (ďalej aj ako „objednávateľ“), pri vykonávaní činnosti servisu motorových vozidiel (ďalej aj ako „MV“ alebo „vozidlo“).
 
1.2. Tieto VOP tvoria neoddeliteľnú súčasť každej servisnej objednávky, ktorá sa po záväznom vyplnení a podpísaní Zhotoviteľom a Objednávateľom stáva a považuje za zmluvu o dielo na vykonanie servisu MV (ďalej aj ako „servisná objednávka“). V prípade, ak VOP obsahujú ustanovenia odlišné od Servisnej objednávky, majú ustanovenia Servisnej objednávky prednosť pred ustanoveniami VOP. Na platnosť a účinnosť od VOP odlišných alebo dodatočných podmienok dohodnutých Zhotoviteľom a Objednávateľom v Servisnej objednávke sa vyžaduje ich písomná forma.
 
1.3. Zhotoviteľ je obchodná spoločnosť vykonávajúcou podnikateľskú činnosť v oblasti distribúcie nových MV, náhradných dielov a súčasne vykonáva činnosť servisu pre MV, predmetom ktorých je poskytovanie opravárenských služieb a výkon údržby nových a jazdených MV (ďalej aj ako „servis“ alebo aj „servisné služby“).
 
1.4. Objednávateľom v jednotlivých prípadoch sa rozumie každá osoba, t.j. fyzická osoba – nepodnikateľ, fyzická osoba podnikateľ alebo právnická osoba, ktorá je objednávateľom servisných služieb MV a ktorá so Zhotoviteľom uzatvára Servisnú objednávku.
 
1.5. Objednávateľom so statusom spotrebiteľa je fyzická osoba, ktorá ako objednávateľ pri uzatváraní a plnení individuálnej Servisnej objednávky nekonala v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania. V zmysle zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov sa objednávateľom/spotrebiteľom rozumie osoba, ktorá si objednáva servisné služby MV pre osobnú potrebu alebo pre potrebu príslušníkov svojej domácnosti.
 

II. Uzavretie Servisnej objednávky

 
2.1. V prípade záujmu budúceho objednávateľa o poskytnutie servisných služieb zo strany Zhotoviteľa, poverený pracovník Zhotoviteľa vyplní s dotknutým záujemcom – budúcim objednávateľom Servisnú objednávku. V Servisnej objednávke musia byť vyplnené požadované údaje, a to najmä identifikácia MV (t.j. typ, značka, číslo karosérie (VIN) MV, evidenčné číslo MV), špecifikácia dôvodov servisu (vád MV), popis a špecifikácia požadovaných servisných služieb a identifikačné údaje budúceho objednávateľa, t.j. predovšetkým pri fyzickej osobe - nepodnikateľovi meno a priezvisko, dátum narodenia a adresa trvalého pobytu, pri fyzickej osobe – podnikateľovi meno a priezvisko, IČO, DIČ/IČ DPH, adresa trvalého pobytu a prípadne aj miesta podnikania a špecifikácia registrácie v príslušnom registri podnikateľov, a pri právnickej osobe obchodné meno, sídlo, IČO, DIČ/IČ DPH, špecifikácia registrácie v príslušnom registri podnikateľov a identifikácia osoby oprávnenej konať a podpisovať za danú právnickú osobu.
 
2.2. Záujemca - budúci objednávateľ o poskytnutie servisných služieb zo strany Zhotoviteľa, si môže servisné služby nezáväzne objednať aj prostredníctvom online rezervácie na internetovej stránke Zhotoviteľa www.tanex.sk, a to vyplnením online objednávky na servis (ďalej aj ako „Online objednávka servisu“). O možnostiach poskytnutia servisných služieb a následným záväzným potvrdením termínu vykonania objednaných servisných služieb, bude budúci objednávateľ kontaktovaný zo strany Zhotoviteľa telefonicky alebo prostredníctvom uvedenej e-mailovej adresy.
 
2.3. Objednávka servisu bude obsahovať predpokladanú cenu za vykonanie servisu (ďalej aj ako „Cena za servis“), ako aj predpokladaný čas začiatku plnenia Zhotoviteľa a predpokladanú lehotu na vykonanie servisu MV určenú podľa faktických možností Zhotoviteľa a prípadných dodacích lehôt doručenia náhradných dielov, materiálu a iného príslušenstva potrebného k vykonaniu servisu MV. Zhotoviteľ je oprávnený podľa vlastného uváženia poskytnúť budúcemu Objednávateľovi zľavu z Ceny za servis.
 
2.4. Podpísaná Servisná objednávka zo strany povereného pracovníka Zhotoviteľa sa považuje za návrh na uzavretie zmluvy o dielo na vykonanie servisu MV zo strany Zhotoviteľa, adresovaný budúcemu objednávateľovi. Budúci objednávateľ nadobudne status Objednávateľa a Servisná objednávka sa bude považovať za platne uzatvorenú zmluvu záväznou akceptáciou Servisnej objednávky formou jej podpísania zo strany Objednávateľa alebo ním splnomocnenej osoby. Servisná objednávka sa uzatvára a práva a povinnosti z nej vyplývajúce sa budú spravovať právnymi predpismi platnými na území Slovenskej republiky. V prípade, ak na strane Objednávateľa vystupuje spotrebiteľ, aplikujú sa na ustanovenia Servisnej objednávky a VOP, ustanovenia zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov, ako aj ostatných všeobecne záväzných právnych predpisov na ochranu spotrebiteľa. 
 

III. Predmet Servisnej objednávky

 
3.1. Ak nie je v týchto VOP uvedené inak, servisná objednávka Objednávateľa so statusom fyzickej osoby – podnikateľa alebo právnickej osoby sa považuje za zmluvu o dielo uzatvorenú v zmysle § 536 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov a servisná objednávka Objednávateľa so statusom fyzickej osoby – nepodnikateľa (spotrebiteľa) sa považuje za zmluvu o dielo uzatvorenú v zmysle § 631 a nasl. zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník. Servisná objednávka obsahuje identifikačné údaje zmluvných strán, presnú špecifikáciu MV, ako aj Objednávateľom objednaných servisných služieb, dohodnutú Cenu za servis a platobné podmienky, čas začiatku plnenia Zhotoviteľa, lehotu na vykonanie servisných služieb a prípadné ďalšie dojednania, na ktorých sa zmluvné strany dohodnú.
 
3.2. Predmetom Servisnej objednávky je záväzok Zhotoviteľa vykonať pre Objednávateľa dohodnuté dielo – servisné služby MV, spočívajúce v oprave alebo úprave MV alebo údržbe MV, a to v rozsahu uvedenom v príslušnej Servisnej objednávke podľa požiadaviek Objednávateľa a záväzok Objednávateľa riadne a včas zaplatiť Zhotoviteľovi Cenu za servis (cenu požadovaných prác, ako aj náhradných dielov a materiálov).
 

IV. Cena za servis a platobné podmienky

 
4.1. Výška Ceny za servis je určená na základe aktuálneho cenníka servisných služieb Zhotoviteľa v závislosti od druhu jednotlivých prác poskytovaných servisných služieb, pričom jej súčasťou je aj cena náhradných dielov a materiálu použitých v súvislosti s vykonaním servisu MV; Zhotoviteľ vyúčtuje k Cene za servis DPH podľa platných právnych predpisov. Zaplatením Ceny za servis alebo jej akejkoľvek časti sa rozumie pripísanie dohodnutej platenej sumy na účet Zhotoviteľa alebo prevzatie hotovostnej platby Zhotoviteľom. Zhotoviteľ je podľa vlastného uváženia oprávnený poskytnúť Objednávateľovi zľavu z Ceny za servis, pričom na poskytnutie tejto zľavy nemá Objednávateľ právny nárok.
 
4.2. Objednávateľ berie na vedomie, že Cena za servis uvedená v Servisnej objednávke je orientačná a vyčíslená z predpokladov plnenia Zhotoviteľa definovaných pri zadávaní Servisnej objednávky a môže sa líšiť od konečnej Ceny za servis, ktorú je Objednávateľ povinný zaplatiť Zhotoviteľovi, v závislosti od skutočne vykonaných servisných služieb a použitých náhradných dielov a materiálu na vykonanie opravy alebo úpravy MV.
 
4.3. V prípade, ak počas vykonávania servisu Zhotoviteľ zistí, že k riadnemu vykonaniu objednaného rozsahu servisných služieb MV je potrebné vykonať servisné služby nad rámec dohodnutého rozsahu v Servisnej objednávke a/alebo je potrebné použiť ďalšie náhradné diely a materiál nad dohodnutý rozsah, a tieto servisné služby, resp. náhradné diely a materiál budú mať vplyv na konečnú Cenu za servis oproti predpokladanej cene uvedenej v Servisnej objednávke o viac ako 10%, je Zhotoviteľ povinný o tejto skutočnosti informovať Objednávateľa a dohodnúť sa s ním na ďalšom postupe vykonávania servisu. Do času dosiahnutia dohody s Objednávateľom, nie je Zhotoviteľ povinný pokračovať vo vykonávaní servisu a o tento čas sa predlžuje lehota na vykonanie servisných služieb podľa Servisnej objednávky. V prípade, ak nedôjde k dohode medzi Zhotoviteľom a Objednávateľom, je Objednávateľ oprávnený odstúpiť od zmluvy. V prípade, ak by sa konečná Cena za servis podľa Servisnej objednávky mala zvýšiť o menej ako 10%, na túto zmenu sa nevyžaduje osobitný súhlas Objednávateľa.
 
4.4. Objednávateľ je povinný zaplatiť Zhotoviteľovi za vykonaný servis MV konečnú Cenu za servis v zmysle predchádzajúcich bodov VOP, a to na základe daňového dokladu (ďalej aj ako „Faktúra“) vystaveného Zhotoviteľom.
 
4.5. Ak sa Objednávateľ z akéhokoľvek dôvodu dostane do omeškania so zaplatením Ceny za servis v zmysle vystavenej Faktúry, alebo jej akejkoľvek časti, je povinný zaplatiť Zhotoviteľovi popri zákonných úrokoch z omeškania zmluvnú pokutu vo výške 0,05% z dlžnej sumy za každý deň omeškania. Zaplatením zmluvnej pokuty nie je dotknutý nárok Zhotoviteľa na náhradu spôsobenej škody.
 
4.6. Zhotoviteľ v prípadoch vykonávania servisných služieb spočívajúcich v oprave zistených vád MV, na ktoré sa vzťahuje záruka výrobcu (nie však garančných servisných prehliadok), poskytuje servisné služby bezplatne. Servisná objednávka sa tak v týchto prípadoch neuzatvára daňovým dokladom (nevystavuje sa faktúra).
 
4.7. V prípade servisu MV vykonávaného z dôvodu spôsobenej škody, ktorej náhrada je riešená ako poistná udalosť, zaplatí Objednávateľ Cenu za servis spôsobom dohodnutým so Zhotoviteľom, a to:
4.7.1. zaplatením celej Ceny za servis Zhotoviteľovi v zmysle predchádzajúcich bodov VOP (poskytnutie poistného plnenia si bude Objednávateľ vo vzťahu k príslušnej poisťovni riešiť sám) alebo
4.7.2. zaplatením časti Ceny za servis, ktorá nebude uspokojená z poistného plnenia, ktoré sa zaviaže poskytnúť príslušná poisťovňa Zhotoviteľovi v krycom liste, spolu s DPH v prípade, ak Objednávateľ nie je platiteľom DPH, a spoluúčasťou Objednávateľa, o ktorú bude poistné plnenie skrátené (v prípade, ak poskytnutie poistného plnenia bude vo vzťahu k príslušnej poisťovni riešiť Objednávateľ); v tomto prípade si bude môcť Objednávateľ prevziať od Zhotoviteľa opravené MV v dotknutej Servisnej prevádzkarni v dohodnutom čase po zaplatení časti Ceny za servis podľa predchádzajúcej vety.
 

V. Podmienky dodania a poskytnutia servisných služieb, miesto a čas plnenia Zhotoviteľa

 
5.1. Zhotoviteľ vykoná a poskytne servisné služby MV v mieste, ktorým je určená prevádzkareň Zhotoviteľa (ďalej aj ako „Servisná prevádzkareň“) a/alebo v mieste zmluvného partnera Zhotoviteľa. Objednávateľ súhlasí s tým, že MV môže byť v prípade potreby premiestnené alebo umiestnené zo Servisnej prevádzkarne do miesta zmluvného partnera Zhotoviteľa za účelom vykonania servisných služieb MV.
 
5.2. Predpokladaný čas začiatku plnenia Zhotoviteľa a predpokladaná lehota na vykonanie servisných služieb MV v Servisnej objednávke sú určené odborným odhadom s prihliadnutím na povahu servisných služieb, dodacích lehôt náhradných dielov, materiálu a iného príslušenstva potrebného k vykonaniu servisu MV, na možnosti a kapacity výrobcu, Zhotoviteľa, podmienky dopravy, dopyt a ponuku.
 
5.3. V prípade potreby Zhotoviteľ vykoná servisnú obhliadku MV za účelom špecifikácie servisných služieb, náhradných dielov a materiálu potrebných na vykonanie servisu MV podľa požiadaviek Objednávateľa.
 
5.4. Objednávateľ je povinný prevziať od Zhotoviteľa MV v dotknutej Servisnej prevádzkarni v čase dohodnutom v Servisnej objednávke (na konci lehoty na vykonanie servisných služieb) alebo v inom čase dohodnutom so Zhotoviteľom, a to osobne alebo prostredníctvom ním splnomocnenej osoby, pričom splnomocnenie je za Objednávateľa konajúca osoba povinná relevantne preukázať Zhotoviteľovi.
 
5.5. Pri prevzatí MV zo Servisnej prevádzkarne je Objednávateľ povinný skontrolovať a vykonať obhliadku MV, pričom je povinný postupovať s vynaložením potrebnej odbornej starostlivosti. Odovzdanie servisovaného MV Zhotoviteľom a prevzatie servisovaného MV Objednávateľom potvrdia obe zmluvné strany podpísaním osobitnej časti Servisnej objednávky.
 
5.6. V prípade, ak sa Objednávateľ dostane do omeškania s prevzatím MV po vykonanom servise v zmysle bodu 5.4. VOP, je povinný zaplatiť Zhotoviteľovi všetky skutočné primerané náklady spojené so skladovaním a údržbou MV a zmluvnú pokutu vo výške 30,00 EUR za každý začatý týždeň omeškania s prevzatím MV. Zaplatením zmluvnej pokuty nie je dotknutý nárok Zhotoviteľa na náhradu spôsobenej škody.
 
5.7. Za účelom vykonania a kontroly vykonania servisu MV je Zhotoviteľ oprávnený uskutočniť skúšobnú jazdu so servisovaným MV mimo priestorov Servisnej prevádzkarne.
 

VI. Práva a povinnosti Zhotoviteľa

 
6.1. Zhotoviteľ sa zaväzuje vykonať Objednávateľom objednané servisné služby s odbornou starostlivosťou a prostredníctvom pracovníkov s potrebnou odbornou kvalifikáciou a zručnosťou.
 
6.2. Zhotoviteľ sa zaväzuje vykonávať servis MV podľa platných servisných postupov a odporúčaní výrobcov servisovaného MV, pričom sa zaväzuje používať výrobcom predpísané zariadenie, techniku, vybavenie, špeciálne náradie a zároveň je povinný používať originálne náhradné diely alebo náhradné diely schválené /doporučené/ certifikované výrobcom servisovaného MV, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak.
 
6.3. Pri prevzatí MV do Servisnej prevádzkarne Zhotoviteľ zodpovedá Objednávateľovi len za technické vybavenie a s tým súvisiace príslušenstvo MV, s ktorým je MV odovzdané Zhotoviteľovi v dotknutej Servisnej prevádzkarni. Objednávateľ je povinný odstrániť na vlastnú zodpovednosť pred odovzdaním MV Zhotoviteľovi všetky cenné veci a osobné predmety nachádzajúce sa v MV. V prípade, ak tak Objednávateľ nevykoná, nezodpovedá Zhotoviteľ Objednávateľovi za prípadnú vzniknutú škodu.
 
6.4. V prípade, ak má Objednávateľ záujem na použití ním prinesených náhradných dielov a/alebo materiálu na účely vykonania servisných služieb, Zhotoviteľ tieto odborne posúdi a upozorní Objednávateľa na ich prípadnú nevhodnosť. V prípade, ak Objednávateľ napriek upozorneniu Zhotoviteľa trvá na ich použití, zodpovedá v celom rozsahu za dôsledky (škodu) spojené s ich použitím.
 

VII. Poskytnutie náhradného MV

 
7.1. V prípade, ak sa MV nachádza v Servisnej prevádzkarni za účelom vykonania servisných služieb a ak sa na tom Zhotoviteľ s Objednávateľom osobitne dohodnú, Zhotoviteľ poskytne Objednávateľovi náhradné MV na čas vykonania servisných služieb. Za poskytnutie náhradného MV sa Objednávateľ zaväzuje zaplatiť Zhotoviteľovi cenu vo výške podľa aktuálneho cenníka poskytovaných náhradných MV Zhotoviteľa.
 

VIII. Zodpovednosť za vady a záruka

 
8.1. Zhotoviteľ sa zaväzuje vykonať servis MV bez vád a používať len originálne náhradné diely, materiál a dielce, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak. Zhotoviteľ zodpovedá za vady vykonaných servisných služieb, t.j. za ním vykonané práce a použité náhradné diely, ak boli spôsobené porušením jeho povinností. Záruka za akosť použitých náhradných dielov a spôsob uplatnenia nárokov z nej vyplývajúcich sa riadia platnými právnymi predpismi, pričom rozsah záruky Zhotoviteľa nepresahuje rozsah záruky poskytovanej ich výrobcom.
 
8.2. Spôsob a podmienky uplatnenia nárokov Objednávateľa z vád a/alebo zo záruky servisovaného MV a spôsob a podmienky ich vybavenia zo strany Zhotoviteľa sú upravené v Reklamačnom poriadku, s ktorým Zhotoviteľ Objednávateľa pred uzatvorením Servisnej objednávky oboznámil a ktorý je zverejnený v Servisných prevádzkarňach Zhotoviteľa a na jeho internetovej stránke www.tanex.sk; podpísaním protokolu o odovzdaní a prevzatí MV zo strany Objednávateľa tento potvrdzuje, že s uvedeným Reklamačným poriadkom súhlasí.
 

IX. Vyhlásenia zmluvných strán

 
9.1. Objednávateľ podpisom Servisnej objednávky prehlasuje, že sa v celom rozsahu oboznámil s ustanoveniami Servisnej objednávky a VOP, pričom tieto vyjadrujú jeho skutočnú, slobodnú a vážnu vôľu, nepodpisuje ich v tiesni za nápadne nevýhodných podmienok, súhlasí s ich obsahom a dikciou. Objednávateľ potvrdzuje, že mal dostatočný časový priestor oboznámiť sa s VOP a Zhotoviteľ mu výslovne poskytol možnosť sa k nim vyjadriť. Objednávateľ potvrdzuje, že Servisná objednávka ani VOP neobsahujú neprijateľné podmienky/ustanovenia, ktoré by spôsobovali značnú nerovnováhu v právach a povinnostiach zmluvných strán v neprospech Objednávateľa, ani neukladajú Objednávateľovi povinnosti bez právneho dôvodu.
 
9.2. Objednávateľ potvrdzuje, že v rámci predzmluvných rokovaní so Zhotoviteľom nebolo podstatným spôsobom narušené jeho ekonomické správanie sa, že zo strany Zhotoviteľa neboli aplikované žiadne neprimerané vplyvy, ktoré by významne obmedzili schopnosť Objednávateľa uskutočniť kvalifikované rozhodnutie, a to najmä obťažovanie, nátlak vrátane použitia fyzickej sily alebo iný neprimeraný vplyv, a že Zhotoviteľ v plnom rozsahu dodržal zásadu rovnakého zaobchádzania v poskytovaní výrobkov a služieb.
 
9.3. Objednávateľ potvrdzuje, že Zhotoviteľ voči nemu nekonal v rozpore s dobrými mravmi a/alebo pravidlami poctivého obchodného styku, správanie Zhotoviteľa a/alebo jeho zástupcov nevykazovalo žiadne znaky diskriminácie alebo vybočenia z pravidiel morálky, nemalo by privodiť žiadnu ujmu Objednávateľovi a Objednávateľ nebol uvedený žiadnym spôsobom do omylu.
 
9.4. Objednávateľ/spotrebiteľ potvrdzuje, že ho Zhotoviteľ oboznámil so všetkými právami spotrebiteľa najmä nasledujúcimi: právo na výrobky a služby v bežnej kvalite, právo na uplatnenie reklamácie, podmienky a spôsob reklamácie, kde možno reklamáciu uplatniť, vykonávanie záručných opráv, právo na náhradu škody, právo na informácie, na ochranu zdravia, bezpečnosti a ekonomických záujmov a právo na podávanie podnetov a sťažností orgánom dozoru a kontroly pri porušení zákonom priznaných práv spotrebiteľa.
 
9.5. Objednávateľ podpisom Servisnej objednávky prehlasuje, že v súvislosti s platným uzavretím a/alebo plnením Servisnej objednávky zo strany Objednávateľa sa nevyžaduje žiadny ďalší súhlas, poverenie, schválenie, vzdanie sa alebo výnimka, podanie alebo registrácia na akomkoľvek orgáne verejnej moci ani u inej osoby, ani uskutočnenie akéhokoľvek predchádzajúceho právneho úkonu.
 
X. Ochrana osobných údajov
 
ZÁSADY OCHRANY OSOBNÝCH ÚDAJOV
v zmysle článku 13 a príslušných recitálov Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (ďalej aj ako „Nariadenie“) a zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej aj ako „zákon o ochrane osobných údajov“)
 
Kategórie dotknutých osôb:
zmluvná strana: fyzická osoba
Účel spracúvania osobných údajov:
Sledovanie dodržiavania právnych predpisov, obstarávanie právnych záležitostí, poskytovanie právnych rád, skúmanie a  pripravovanie zmluvných vzťahov, prevodov majetku, nájomných zmlúv, kúpnych zmlúv, licenčných zmlúv. Ďalej je to zúčastňovanie sa na vypracovaní zmlúv v  rámci dodávateľsko – odberateľských vzťahov, uplatňovanie práva na plnenie záväzkov zo zmlúv a  majetkových sankcií, práv na náhradu škody a  pod.
Názov informačného systému:
Zmluvné vzťahy
Právny základ:
Zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, zmluvy uzatvorené v zmysle vyššie uvedených právnych predpisov.
Kategórie príjemcov:
orgány štátnej správy, verejnej moci a verejnej správy podľa príslušných právnych predpisov
Cezhraničný prenos os. údajov:
Neuskutočňuje sa
Lehoty na vymazanie os. Údajov:
10 rokov po skončení zmluvného vzťahu
Informácia o existencii automatizovaného rozhodovania vrátane profilovania: 
Neuskutočňuje sa
Rozsah osobných údajov:
Fyzická osoba:
  • meno a priezvisko,
  • adresa trvalého alebo prechodného pobytu,
  • rodné číslo, pokiaľ bolo pridelené,
  • dátum narodenia,
  • štátna príslušnosť,
  • druh a číslo dokladu totožnosti,
  • kontaktné údaje - email a telefónne číslo.
 
Dotknuté osoby, o ktorých sú spracúvané osobné údaje v našich informačných systémoch pre konkrétne vymedzené účely si môžu uplatniť písomne alebo elektronicky nasledovné práva:
a) Právo na prístup k osobným údajom – ide o právo získať potvrdenie o tom, či sa spracúvajú Vaše osobné údaje ako aj právo získať prístup k týmto údajom, a to v rozsahu účelov a doby spracúvania, kategórie dotknutých osobných údajov, okruhu príjemcov, o postupe v každom automatickom spracúvaní, prípadne o následkoch takéhoto spracúvania. Ako prevádzkovateľ máme právo použiť všetky primerané opatrenia na overenie totožnosti dotknutej osoby, ktorá žiada o prístup k údajom, najmä v súvislosti s online službami a identifikátormi (článok 15, recitál 63, 64 Nariadenia).
b) Právo na opravu nesprávnych a doplnenie neúplných osobných údajov (článok 16, recitál 65 Nariadenia).
c) Právo na výmaz – „zabudnutie“ tých osobných údajov, ktoré už nie sú potrebné na účely, na ktoré sa získali a spracúvali; pri odvolaní súhlasu, na základe ktorého sa spracúvanie vykonáva; pri nezákonnom spracúvaní; ak sa osobné údaje získavali v súvislosti s ponukou informačnej spoločnosti (pri deťoch), a to za naplnenia podmienok uvedených v článku 17, recitál 65, 66 Nariadenia.
d) Právo na obmedzenie spracúvania je možné uplatniť, ak ako dotknutá osoba napadnete správnosť osobných údajov a ostatných náležitostí v zmysle článku 18, recitálu 67 Nariadenia, a to formou dočasného presunutia vybraných osobných údajov do iného systému spracúvania, zamedzenia prístupu používateľov k vybraných osobným údajov alebo dočasné odstránenie spracúvania.
e) Právo na prenosnosť osobných údajov je právo Vami poskytnutými osobnými údajmi do našich informačných systémov na základe súhlasu alebo plnenia zmluvy preniesť k ďalšiemu prevádzkovateľovi v štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte, pokiaľ je to technicky možné aj za naplnenia podmienok článku 20, recitálu 68 Nariadenia v prípade, ak sa spracúvanie vykonáva automatizovanými prostriedkami. Uplatňovaním tohto práva nie je dotknutý článok 17 Nariadenia. Právo na prenosnosť údajov sa nevzťahuje na spracúvanie nevyhnutné na splnenie úlohy realizovanej vo verejnom záujme alebo pri výkone verejnej moci zverenej nám ako prevádzkovateľovi.
f) Bez toho, aby boli dotknuté akékoľvek iné správne alebo súdne prostriedky nápravy, máte ako dotknutá osoba právo podať v zmysle článku 77 Nariadenia sťažnosť Úradu na ochranu osobných údajov SR, ak sa domnievate, že spracúvanie osobných údajov, ktoré sa Vás týkajú, je v rozpore s Nariadením alebo zákonom o ochrane osobných údajov.
Ako dotknutá osoba máte tiež právo kedykoľvek namietať z dôvodov týkajúcich sa konkrétnej situácie proti spracúvaniu Vašich osobných údajov, taktiež ak je spracúvanie nevyhnutné na účely oprávnených záujmov, ktoré sledujeme ako prevádzkovateľ alebo tretia strana (okrem spracúvania vykonávanom orgánmi verejnej moci pri plnení ich úloh), s výnimkou prípadov, keď nad takýmito záujmami prevažujú Vaše záujmy alebo základné práva a slobody ako dotknutej osoby, ktoré si vyžadujú ochranu osobných údajov (najmä ak je dotknutou osobou dieťa).
Ak sa osobné údaje spracúvajú na účely priameho marketingu, ako dotknutá osoba máte právo kedykoľvek namietať proti spracúvaniu Vašich osobných údajov, na účely takéhoto priameho marketingu vrátane profilovania v rozsahu, v akom súvisí s takýmto priamym marketingom.
Spoločnosť TANEX prijala ako prevádzkovateľ informačného systému všetky primerané personálne, organizačné a technické opatrenia za účelom maximálnej ochrany Vašich osobných údajov s cieľom v čo najväčšej miere znížiť riziko ich zneužitia, úniku a podobne. V zmysle našej povinnosti vyplývajúcej z článku 34 Nariadenia Vám ako dotknutým osobám oznamujeme, že ak nastane situácia, že ako prevádzkovateľ porušíme ochranu Vašich osobných údajov spôsobom, ktorým pravdepodobne povedie k vysokému riziku pre práva a slobody fyzických osôb, bez zbytočného odkladu Vám túto skutočnosť oznámime.
 
UPOZORNENIE: Z dôvodu dodržiavania zásady minimalizácie sú všetky Vami poskytnuté osobné údaje nevyhnutnou zákonnou alebo zmluvnou požiadavkou pre naplnenie účelu ich spracúvania. Neposkytnutie povinných údajov nevyhnutných na uzatvorenie zmluvy môže mať za následok neuzavretie zmluvného vzťahu. V prípade akýchkoľvek otázok súvisiacich s ochranou Vašich osobných údajov vrátane uplatnenia Vašich práv v zmysle Nariadenia a zákona o ochrane osobných údajov Vás prosíme, aby ste nás kontaktovali na emailovej adrese: tanex@tanex.sk.
 

XI. Záverečné ustanovenia

11.1. Zmluvné strany si budú písomnosti súvisiace so Servisnou objednávkou alebo s jej plnením doručovať na adresy uvedené v úvode Servisnej objednávky. Ak by zmluvná strana požadovala doručovanie písomností na inú adresu ako na adresu uvedenú v úvode Servisnej objednávky, musí to dotknutá zmluvná strana druhej zmluvnej strane písomne oznámiť a písomnosti odoslané po takomto oznámení novej adresy mu musí už druhá zmluvná strana doručovať na novú jej oznámenú adresu dotknutej zmluvnej strany. Písomnosť odoslaná jednou zo zmluvných strán druhej zmluvnej strane doporučenou poštou na adresu určenú podľa tohto bodu Servisnej objednávky sa považuje za doručenú aj vtedy, ak nebude prevzatá zmluvnou stranou, ktorej bola adresovaná, a to dňom, kedy bola uložená na pošte po neúspešnom pokuse pošty o doručenie písomnosti určenej zmluvnej strane ako adresátovi.
 
11.2. Písomnosti súvisiace so Servisnou objednávkou alebo s jej plnením si môžu zmluvné strany doručovať aj prostredníctvom elektronickej pošty alebo faxu, pričom toto doručovanie sa bude pre potreby Servisnej objednávky považovať za písomnú formu. V prípade požiadavky zmluvnej strany, ktorá je adresátom písomnosti zasielanej prostredníctvom elektronickej pošty alebo faxu, na potvrdenie autentickosti písomnej formy zasielanej písomnosti, je zmluvná strana, ktorá je odosielateľom dotknutej písomnosti, povinná doručiť ju druhej zmluvnej strane – adresátovi aj v riadnej písomnej forme osobne, prostredníctvom pošty alebo kuriérskej služby.
 
11.3. V prípade, že niektoré z ustanovení Servisnej objednávky alebo VOP je alebo bude v úplnosti alebo čiastočne neplatné, neúčinné alebo nevykonateľné, nedotkne sa to platnosti, účinnosti alebo vykonateľnosti ostatných ustanovení Servisnej objednávky a/alebo VOP. Neplatné, neúčinné alebo nevykonateľné ustanovenie bude nahradené takým platným, účinným alebo vykonateľným ustanovením, ktoré je podľa možnosti čím bližšie hospodárskemu obsahu neplatného, neúčinného alebo nevykonateľného ustanovenia Servisnej objednávky a/alebo VOP.
 
11.4. Servisná objednávka môže byť zmenená alebo doplnená na základe vzájomnej dohody zmluvných strán výlučne písomnou formou potvrdenou podpismi oboch zmluvných strán na jednej listine, inak sú jej zmeny a doplnky neplatné.
 
11.5. Zhotoviteľ si vyhradzuje právo na zmenu a/alebo doplnenie VOP, pričom ním upravené znenie VOP sa stáva pre Objednávateľa záväzným okamihom ich zverejnenia na internetovej stránke Zhotoviteľa www.tanex.sk.
 
11.6. Toto znenie VOP je účinné od 25.07.2025
Nová plnoelekrická Mazda MX-30 Nová plnoelekrická Mazda MX-30 Viac
Kártkodobý i dlhodobý prenájom nového vozidla Kártkodobý i dlhodobý prenájom nového vozidla Viac
Moderátor Chyno otestoval novú Mazdu CX-5 Moderátor Chyno otestoval novú Mazdu CX-5 Viac
TANEX sa stane autorizovaným predajcom automobilov značky SsangYong pre Trnavu TANEX sa stane autorizovaným predajcom automobilov značky SsangYong pre Trnavu Viac

KOMENTÁRE

DOPYTOVÝ FORMULÁR

Nenašli ste Vaše auto?

Vážení zákazníci, pokiaľ máte záujem o akýkoľvek typ vozidla, neváhajte a vyplňte nasledujúci nezáväzný formulár.

Captcha